Dag 11 – MIn bästa resa

Min bästa resa är utan tvekan resan jag gjorde tillsammans med min familj till USA i sommras. Vi var där i tre och en halv vecka och bodde den största delen hos mina kusiner som bor i New Haven, connecticut. Det är ungefär en timme från New York. I New haven badade vi mycket då det var runt 30 grader nästan hela tiden. Vi fick även uppleva amerikanska traditioner som till exempel fourth of july, deras "national dag" med bland annat raketer. Jag hann även ha mitt sweet sixteen party där, dock bara tillsammans med mina kusiner och deras kusiner med familjer eftersom att jag känner ju ingen annan där. 
 
Min familj tog även en lite resa till New york. Vi var för i tre dagar och gjorde ganska mycket. Vi gick runt väldigt mycket vilket gjorde att fötterna blev väldigt glada när vi kom tillbaka till hotellet. Vi åkte bland annat upp i empire state building vilket var en upplevelse. Vi såg även frihetsgudinnan, madame tussauds och uppbyggnaden av tween tower. Shopping stod också på schemat vilket det blev ganska mycket av. Min absoluta favorit plats från New york var times square. Älskar känslan man får när man går där, speciellt på kvällen. Förutom New york tog vi även en liten trip till Canada och kollade på niagarafallen. Där åt vi bland annat middag på hardrock cafe och bara gick runt. 
 
Den här resan har alltså vart en stor upplevelse och jag vill gärna åka tillbaka dit någon gång i framtiden, speciellt New York!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0